Artykuł o tym jaka usługa jest i dlaczego warto zainwestować w promowanie swojej firmy w internecie.
Dobre i mniej dobre firmy oferujące pozycjonowanie
Pozycjonowanie jako branża w Polsce jest świeża, co nie oznacza braku dużej konkurencji na tym rynku. Ponieważ jest już teraz wiele firm , które zajmują się pozycjonowaniem, nie każda jednak jest warta uwagi...klienta. Pozycjonowanie to sprawa w teorii łatwa, aczkolwiek nie dla każdego taka praca jest dobra. Potrzebna jest duża wiedza na temat działania wyszukiwarki oraz zaplecze do SEO. Jeżeli firma zatrudnia wykwalifikowanych pozycjonerów to można się pokusić o stwierdzenie, że 'pozycje same rosną'. Niestety firma pozycjonująca nie może spocząć na laurach kiedy strona już będzie wy pozycjonowania, należy regularnie pracować nad nią, aby wysokie wyniki się utrzymały.
Trochę podstaw z dziedziny pozycjonowania
SEO jest to długotrwały proces i seria działań , której celem jest podniesienie pozycji zadanej strony w wyszukiwarkach. W założeniach to dość proste, aczkolwiek jeżeli trzeba zastosować to w praktyce nie jest to już takie proste. Przy SEO należy wziąć pod uwagę bardzo dużo zmiennych takich jak obszar gdzie dana witryna ma swoją działalność, ilość konkurencji i wiele innych mniej ważnych rzeczy. Oczywiście SEO jest to proces, zatem na konkrety musimy być cierpliwym nawet przez parę miesięcy. Warto wiedzieć, ze jest kilka metod na pozycjonowanie, ale o tym w innej części artykułu.
Ewolucja wyszukiwania w sieci
Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Etyczne i nieetyczne seo
Pozycjonować można na dużo sposobów, są metody etyczne i nieetyczne. Właściwe seo to metody w pełni etyczne i legalne, z założenia są takie by nie szkodzić pozycjonowanej stronie, ani klientowi. Takie pozycjonowanie to metoda, która jest najtrwalszą metodą osiągnięcia efektu, brak ryzyka wyrzucenia strony z wyszukiwania. Jest też blackhat pozycjonowaie jest to odwrotność białego seo i daje bardzo szybki krótkotrwały efekt i często kończy się na wyrzuceniu strony w wyszukiwaniu. Niestety dużo pozycjonerów używa tą właśnie metodę, co na szczęście jest szybko wyłapywane przez nowoczesne wyszukiwarki i prowadzi do szybkiego usunięcia takiej strony.
Frazy do pozycjonowania i ich dobór
Dobór fraz to ważna sprawa, gdyż od tego zależy czy nasza witryna na dane słowo pojawi się w wynikach wyszukiwania czy też nie. Dla fachowego Seo'wca sprawa doboru fraz to bardzo ważny etap rozpoczęcia działań SEO. Nie można od tak sobie wybrać losowe frazy z danej branży, gdyż mogą one nie zgadzać się z treścią strony i absolutnie nie pasować do pozycjonowanej strony, co pewnie skończy się brakiem efektów działań SEO. Nie jest to jednak jedyna ważna kwestia w dziedzinie SEO. Jest wiele innych rzeczy, które mogą pójść nie tak.